salji

Powered By Blogger

Saturday, August 13, 2011

KASIH AYAH TAK TERNILAI

ok..selalunye orang akan cite pasal mak,ibu,umi,mama and apa2 je la yang korang panggil kat orang yang melahirkan korang kat dunia nie..tapi hari ini aku nak cerita kat korang pasal kasih ayah pulak..actually aku ni tengah bosan..cari isi untuk debate aku..so, time bosan tu, aku bukak la satu short video la..video ni pasal sorang anak ni die tak bersyukur yang ayah die ni pekak dan bisu sejak lahir...sebabnye..kat sekolah orang selalu ejek die..tu pasal die malu..die nak ayah yang normal..tp, bile something terjadi kat die.lihat lah macam mane ayh die risau and lakukan untuk anak die yang tak reti bersyukur ni..tak percaya, korang tengok la sendiri...


time aku tengok video ni..terus aku teringat kat ayah..rindu rasenye..sebab antara mak dengan ayah, aku lebih rapat dengan ayah..mase kecik2 dulu, ayah selalu sikatkan rambut aku, bubuh minyak kat rambut, sampaikan orang yang tengok rambut aku mesti cakap aku buat rebonding..ayah pernah jugak bagi aku hadiah anak patung, tapi anak patung tu tak tahan lame..kalau tak silap aku, mase tu umur aku baru bape tahun je..lepastu, ayah langsung tak belikan aku hadiah lagi..kebetulan mase UPSR, aku dapat keputusan yang baik, so ayah pon belikan aku seutas jam tangan besi jenama ALBA..warne biru..cantik dan aku tahu harganye pon cantik..tapi apa kan daya..macam yang mak aku selalu cakap, "apa2 je barang yang bagi kat kamu, mesti hancur"...mase aku tingkatan 2, aku pergi kem Ketua Petrol..naik la bas..on the way balik tu aku tertidur, jam tangan yang ayah bagi tu aku cuma letakkan kat atas peha je..sampai kat sekolah aku pun turun dengan selambanye..tak perasan jam tangan tu ak tak pakai..rasenye terjatuh time aku tidur...pada mulenye aku berjaya rahsiakan hal tu daripada ayah..but last2 ayah dapat taw jugak coz mak su bagi tahu die..ingat lagi ayat ayah mase die dapat tahu jam tu hilang.. "lepas ni ayah da xnak belikan jam untuk kamu lagi"..huh..memang betol..sampai sekarang aku tak dapat jam tangan da..jam tangan Casio tu pun mak yang bagi sebab mase tuh da nak trial PMR..aku perlukan jam..malangnye, jam tu pon da tamat riwayatnye sewaktu aku msuk university hari tu..kenapa pon aku tak tahu..da hanta kedai, but kedai tu pon tak taw ap masalh jam aku..ok la..aku da cerita sedikit kisah aku ngn ayah ku yang TERSAYANG di sini..hehe..sekian, assalamualaikum..:) SAYA SAYANG AYAH SAYA..<3

from: your beloved, one and only daughter..:)

No comments:

Post a Comment